lobby

Vi inleder nu vårt tredje år och siktar på att utvecklas än mer. Då vi vill vara i fram­kant och räknas till dem som driver utveck­lingen, gäller det att hela tiden vara lyhörda för trender och vara krea­tiva i utveck­lingen av nya tjänster och lösningar för våra kunder. Samti­digt handlar det om en omvärlds­be­vak­ning och att hela tiden ha koll på konkur­rensen. Vi vill ju inte vara ännu ett kontors­ho­tell i Stock­holm, utan mer en till­väx­ta­rena för star­tups och småbolag som vill växa. För att främja denna utveck­ling måste vi både vara krea­tiva i processen, samti­digt som vi är ödmjuka för utma­ningen. vi kan dock bara skapa bästa möjliga förut­sätt­ningar i miljön, sedan måste entre­pre­nö­rerna som vistas i våra lokaler göra sitt. Vårt mål är i alla fall att skapa den mest krea­tivt stimu­le­rande kontors­miljön för just star­tups och småbolag som vill växa.

Under det kommande året satsar vi ännu mer på att uppnå just detta. För att inte bli ännu ett kontors­ho­tell i Stock­holm, kommer vi att besöka just alla kontors­ho­tell i Stock­holm och alla andra kontors­lik­nande koncept som finns i regi­onen. Detta för att kart­lägga hela mark­naden och få en blick in i vad konkur­ren­terna erbjuder. Samti­digt lägger vi resurser på att spana ut i världen för att försöka snappa upp nyheter, som ännu inte kommit hit.

Nästa stora grej är att vi kommer bjuda in våra kunder att vara med i utveck­lingen. Vi bildar ett advi­sory board med några av kunderna och kommer på sikt även even­tu­ellt att ge dem möjlig­heten att bli delä­gare. De ska få vara delak­tiga i vår affärs­ut­veck­ling gällande tjänster, akti­vi­teter, priser och mark­nads­fö­ring. Detta kommer vi att dra igång under första kvar­talet.

Vi är nyfikna på vad våra konkur­renter gör som ligger åt det här hållet. Enga­gerar de kunderna som vi gör, eller är det mest en envägs­kom­mu­ni­ka­tion. Kanske arran­geras det akti­vi­teter, men mer hos kunderna emellan. Detta vill vi ta reda på. Görs det något som vi helt har missat, som vi borde plocka upp. I så fall vill vi ju ha reda på det. Vad kan vi hitta och sedan göra ännu bättre? Fram­förallt kanske vad vi inte ska göra eller erbjuda, för att just undvika att bli ännu ett kontors­ho­tell i Stock­holms­re­gi­onen.

Vem vet, det kanske planeras för nya ställen där entre­pre­nörer, start-ups, frilan­sare och mindre bolag och konsult­kon­stel­la­tioner kan sitta för att kreera affärer och utveckla sina verk­sam­heter. Det gör i alla fall vi. Vårt mål är att under 2013 öppna minst ett ställe till, kanske två. Var det blir, är ännu inte klart.